FNV
Merugop app
De opdracht
Op 1 juli 2016 is de nieuwe supermarkt-cao ingegaan. Slecht nieuws voor supermarktmedewerkers: een flink aantal toeslagen zijn daarin verdwenen. De supermarkt medewerkers Rachel en Lisanne zijn samen met StukTV actie gaan voeren en hebben uiteindelijk FNV zo ver gekregen om de campagne te ondersteunen. Daarna heeft FNV ons gevraagd een levendige app te creëren ter ondersteuning van de 'Je Kan Me Rug Op Met Je Cao' campagne.
Onze oplossing
De app die we ontwikkelden wordt ingezet als het centrale punt binnen de campagne. Tickets bestellen voor het eindevenement met StukTV en mr.Polska in de Jaarbeurs in Utrecht, maar ook een gratis t-shirt bestellen en de afleveringen van StukTV waar de campagne wordt genoemd zijn terug te vinden in de app.
Maar uiteindelijk ging de meeste aandacht in het ontwerp naar de foto-module. Hier krijgen de gebruikers de mogelijkheid via de camera zelf de 'JeKanMeRugOp' tattoo ergens op te zetten en up te loaden naar eigen social media en de actiepagina van de campagne.
Waarom
Een eerlijke CAO waarin een kwetsbare jonge doelgroep wordt beschermd is van wezenlijk belang. Onze actie steunt deze groep supermarktmedewerkers en verdedigt hun belangen bij betere werkomstandigheden.
Resultaat
Na een paar dagen waren er al meer dan 2.000 actieve gebruikers van de app en heeft FNV een databestand van 2.500 jonge geïnteresseerde aspirant leden samengesteld.
Wie
Opdrachtgever: FNV
Creative Direction: Ruud Kallenbach
Art-direction: Jeroen Bakker
Design: Below Enemy Lines
Productie: Below Enemy Lines
Development: Testtube
